كشف اسنادي جديد از تاريخ مهاجرت انسان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
كشف اسنادي جديد از تاريخ مهاجرت انسان
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 71
نویسنده : مولوی
كشف اشيايي سنگي در امارات نشان داد انسان‌ها 100 هزار سال پيش، مدت‌ زماني به مراتب پيشتر از فرضيات گذشته، از آفريقا مهاجرت كردند.

به گزارش فارس،‌ باستان‌شناسان آلماني و بريتانيايي در اكتشاف اخير خود در امارات موفق به كشف يافته‌هايي شدند كه نشان مي‌داد انسان‌هاي نخستين به صورت مستقيم و در حدود 100 هزار سال پيش از آفريقا به عربستان مهاجرت كرده‌اند.

يافته‌هاي سنگي در منطقه باستاني جبل فايا در امارات كه شامل ابزارآلاتي همچون تبرهاي سنگي دستي، خنجرها و سرنيزه‌هاي سنگي بودند نشان مي‌دادند كه استفاده كنندگان آن‌ها از سطح هوش و مهارت محدودي برخوردار بوده اند.

به عقيده باستان‌شناسان، اين يافته‌هاي حاكي از آن بود كه براي انسان‌هاي نخستين كه قصد مهاجرت به شبه جزيره عربستان را داشتند، برخورداري از نوآوري و مهارت بالا، اهميت چنداني نداشته و الزامي نبوده است.

باستان‌شناسان همچنين با بررسي آب و هواي منطقه و الگوهاي احتمالي مرتبط با سطح آب دريا در منطقه شبه جزيره عربستان به اين نتيجه رسيدند كه درحدود 130 سال گذشته سطح پايين آب دريا در باريكه باب المندب كه حد فاصل شاخ افريقا و عربستان است باريك‌تر از امروز بوده و عبور از آن نيز به مراتب آسان بوده است.

اين نتايج نشان داد، پوشش سطحي منطقه برخلاف امروز كه شرايطي كاملا بياباني دارد، مرطوبتر بوده و به دليل برخورداري از پوشش گياهي، درياجه و رودخانه، ‌سفر را براي مهاجران بسيار آسان كرده بود.

نتايج اين بررسي‌ها كه انقلابي تازه را در تاريخ مهاجرت انسان‌ها به وجود آورده در نشريه علمي ساينس، به چاپ رسيده است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: